Buikademhaling

Met de buikademhaling wordt hetzelfde bedoeld als met de middenrif ademhaling. We noemen het ook wel diafragmatisch ademhalen. Wanneer je laag in de buik ademt kalmeer je, word je rustiger. Je wordt er meer ontspannen van. Jouw hersenen krijgen dan ook een seintje dat het veilig is. Het is de plaats waar je hoort te ademen in rust. Deze vorm van ademen kan gevoelens van angst en stress verminderen. In de Yoga wordt vaak gezegd: “adem naar je buik toe” Tijdens de yoga is het wel moeilijk wanneer iemand heel gespannen is. En dan bedoel ik niet wat gespannen omdat er een moeilijk gesprek aan komt of dergelijk. Ik heb het over trauma. Vaak lukt het dan ook niet. Dan voelt het soms zelfs niet goed om dat te doen. Dan kan het ook weer averechts werken. Eerst moet er dan nog wat uit aan opgeslagen verdriet of weggedrukte woede. Op de pagina Reichiaans ademwerk lees je meer. Wil je contact of een afspraak maken? Onderaan de pagina vind je mijn contactgegevens en een contactformulier.

  • Jarenlange ervaring
  • Honderden klanten
  • De ademwerkspecialist in de wijde regio Nijmegen/Arnhem

Contact opnemen

Gebruik het formulier hiernaast om contact met mij op te nemen, of bel / e-mail me gewoon..

Weurtseweg 123, Nijmegen
06 12 34 56 78
info@vrouwenmassagenijmegen.nl

Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief!

- Blijf op de hoogte van adem workshops
- Profiteer van kortingen
- Krijg fijne tips over ademen

Bedankt voor je inschrijving!